2009-05-11

Vargatimmen sammanfattning

Nu har det snart gått två veckor sen lajvet och jag tror jag har fått lite perspektiv på det.
Vad hände då?
Kort sammanfattat så tycker jag det var det roligaste lajvet på bra länge trots att vi var mindre än halv styrka. Den trogna, tillika vår enda kvinna, Elina var och jagade thailändska pojkar och hennes fnitter in och vackra anlete off var väldigt saknat.

Fick vi ut något då?
Ja det tycker jag absolut, jag tycker vi spelade betydligt hårdare mot andra raser och krav på presentation av den som tilltalar oss är nog ett steg i rätt riktning. Många "ursäkta min ohövlighet" och "ja ja, självklart" fick höras många gånger till allas nöje.
Jag tror även att vi alla fyra lyckades ljuga oss ur mer eller mindre kritiska situationer med Johans försvarstal som förtjänar en Oscar på toppen.
Vi lyckades pga skogsalverna klumpighet åstadkomma två viktiga saker. För det första ett hat som vi verkligen kan spela på, det har varit tråkigt dåligt med payback för alla dom anledningarna vi bjudit dom på.
För det andra har vi, om jag förstått det rätt, tillsammans med Zau Nihl'lu'Szin (uttalas Sau Nilsson typ) ett gemensamt mål att kicka rumpa på skogsalverna... ish. Äntligen en grupp som inte har kill-on-sight på oss som dessutom spelar drow och får absolut ett plus i kanten för sin insats.

Det är nog allt jag kommer på just nu men Viking får stå för dagboken, vi gjorde ju allt tillsammans förutom att jag strosade runt på ritualen som dödade Mephorius själv vilket jag kommer att återkomma till.
//Sebbe

Inga kommentarer: