2007-05-11

Ny roll, ny ras, ny perspektiv på lajv

Varför börjar man lajva drow? Jag har varigt skogsalv längre än de flesta i Eleriakampanjen så man börjar känna att man ville ha omväxling och drow är en intressant ras att försöka gestalta. Man kan inte vara lika råond och slakta alla ytvarelser på ett lajv. Men man ska få andra att frukta en till en viss nivå, vill ju inte få småflickor att börja gråta heller. Men man har lajvvana i bagaget och som tur är så kan man improvisera lite.

Något som var väldigt svårt att låta bli så var det att le, det var nästan jobbigt för man var så nöjd ibland när man hade gjort något kul eller bara allmänt var glad. Så hjälm eller något som täcker för halva ansiktet är nog nästan ett måste till nästa lajv.

Måste tacka Johan för tipset att köpa avsminkningsgrejjer, annars skulle jag ha varigt i en riktig miserabelt situation. EMO kid helt enkelt, på ett väldigt dåligt sätt. Att sminka på var inga problem dock så var det inte så bra att man inte lyckades få tag på smink inför lajvet. Åter igen tack Johan att man fick ta utav dig.

För att vara förstagångare med drowlajvande och ny i gruppen så kände jag att jag kunde lajva mot gruppen utan större problem. Dock så var det kanske inte alltid så bra lajvande från min sida men jag hade kul i alla fall. Man blir bättre med tiden antar jag. Får känna in drow andan, hehe.

Aja nu är man iaf officiellt campare dvs som alla andra i xor, fick nämligen en campingstol utav Johan i födelsedagspresent, helt klockrent ska nu ha den på alla lajv. Fundera på att skriva Ressigör på den senare.

Det var i af kul att vara ond, förolämpa folk, bli ivägskickad på kamikaze updrag och allmänt slappa och ha det trevligt i lägret när man inte var ute och lajvade. Lite mer gruppspel, lite mer nytt och roligt. Och så vara omgiven av goda vänner, inte mycket som slår sådant.


Eftersom jag hade inget bättre för mig så gjorde jag mig en ny bakgrundsbild med xorlarrin loggan som inspirationskälla. Hmm Blev kanske lite för dyster aja får gör en ny sen.. hehe

Ps. Mata inte honan, för lajv är kul Ds.

3 kommentarer:

Joakim Zetterholm sa...

Grymt snygga logga Oleg! Du skötte dig grymt bra på lajvet! puss

KingKoopa sa...

Tack :D ni alla var grymma!

Anonym sa...

ma sjekke:)