2007-05-09

Utvärdering

En fördel med att ha en sinnessjuk roll som oftast fnissar är att ingen märker då man skrattar på riktigt, vilken händer ibland.
Som när en grupp svartblod får för sig att bygga torn av sig själva ute på ängen. Eller när Blodröda sparkar iväg varandras hjälmar. Men det verkar som att det fungerar, folk blir nervösa av mitt fnissande.

Sen vill jag också tacka svartbloden som hjälpte mig inne på lönnkrogen då en annan grupp svartblod övervägde att släpa ut mig därifrån och hugga ner mig. Hade det inte varit för den stora orchen med spanjorhjälm som bröt igenom hade alla mina kp flygit sin väg, även om Nicklas försökte ta åt sig äran för min överlevnad. Det var verkligen modigt av 10 svartblod att ge sig på en enda drow.
Men jag klarade mig och kunde gå tillbaka till lägret. Och jag hade klarat mig själv.

Besöket i skogasalvslägret var en av dom bättre händelserna eftersom att jag känner att vi verkligen kom in i våra roller då. Att vi sen gick därifrån utan att egentligen ha gjort något vad bara ett plus. Men det hade varit roligt att dra med oss den ensamma vakten och skära ner honom.

Sen mobbade jag Imatiz och Zeareth hela vägen tillbaka och dom blev måttligt förnärmade. Ändå svalde jag min stolhet och kallade på Imatiz då jag misstänkte att en från blodröda hade våldsamma avsikter och då blev jag istället mobbad för det.

Minnesvärda saker är vår heliga cirkel bakom ladan, den lilla pojken vi hotade inne på lönnkrogen och när vi högg ner svartbloden som hotat oss.

Och kom ihåg: Lajv är kul.

// Elina

Inga kommentarer: